Facebooks boost - 2 huskeregler der virker

Er du lidt for gode venner med Facebooks boost-knap?

Vi kender det allesammen godt….man har ikke super meget tid, og derfor er det nogle gange bare nemmest at trykke på Facebooks boost-knap, og så ellers krydse arme og ben for en masse interaktioner, likes og delinger. Dog oplever du måske (ofte), at der er komplet radiotavshed selvom du har boostet et opslag på Facebook, og dine annoncekroner føles spildt.

At booste uden at have et klart mål er som at skyde med spredehagl! Heldigvis kan knappen sagtens være et godt værktøj – hvis du bruger den rigtigt. Og det behøver ikke tage mere tid end 10-15 minutter af din dag med disse 2 huskeregler:

 

1. Målsætning for dit boost

Du skal gøre det klart, hvad du vil opnå med opslaget. Det er jo fint med fx flere likes til din side, men hvad skal de likes konkret bruges til? Hvad vil du have brugerne til at gøre? Fx👇

  • Mere trafik til din hjemmeside generelt
  • Flere besøgende på en specifik landingsside
  • Flere abonnenter til nyhedsbrevet
  • Flere likes til din Facebook-side

 

2. Boost ‘vinderopslagene’

Find et opslag, der er egnet til at blive boostet. De bedste opslag er dem, der forvejen har fornuftig rækkevidde og interaktion. Du skal ikke spilde penge på at booste de dårlige opslag. Put dem i glemmebogen, og brug penge på indhold, som brugerne elsker i forvejen. Kig på følgende:

  • Hvilke opslag har fået højere rækkevidde end andre?
  • Hvilke opslag har fået mere engagement end resten?
  • Er der en tendens til, at noget virker bedre end andet?

Med en smule ekstra arbejde kan du altså komme længere med dine annoncekroner. Det kræver ekstra tid i starten, men det er tid, som er godt givet ud. Og glem ikke at evaluere din strategi løbende, for hvad der virker i dag virker måske ikke i morgen. Fordelen ved Facebook boost er at du kan komme i gang med at annoncere for små beløb, og lære din målgruppe bedre at kende.

 

Du skal IKKE bruge Facebooks boost-knap, når…

  1. et opslag ikke har givet nogen form for interaktion
  2. du vil have mere kontrol over dine annoncekroner, annonceformat og målgrupper
  3. du gerne vil have adgang til alle de lækre analysetal

Husk, at vi er kvalificerede nørder på det her område, så hvis du har brug for indspark til din Facebook-annoncering er du altid velkommen til at sende en mail til hello@annebilling.dk eller booke en gratis afklarende snak om dine behov nederst på siden👇