4 tips til at booste din markedsføring i det nye år

4 markedsføringstips til det nye år

 

Når tømmermændene efter nytårsaften har lagt sig begynder mange at vende snuden mod nytårsforsættet om en sundere hverdag og personlig udvikling. Den klassiske tankegang “new year – new me” sætter for alvor ind, og kunderne er ekstremt motiverede for forandring. Der er en grund til at blandt andet fitnesscentrene altid kører kampagner i januar. Hvorfor ikke udnytte momentum og hoppe med på vognen?

Her er 4 tips til at booste din markedsføring i det nye år.

 

1. Start altid med din målsætning

Først og fremmest skal du definere dit mål. Hvad vil du have ud af din markedsføring? Det kan fx være:

        • Flere abonnenter til nyhedsbrevet
        • Mere interaktion på dine Facebook-opslag
        • Konkret salg af en service/produkt

 

2. Få din følgerskare til at vokse

Hvis du vil have flere abonnenter til dit nyhedsbrev, så skal du være skarp på, hvilken værdi, som folk får ud af at få dit content. Er det gode råd? Guides? Rabatkoder? En blanding af det hele eller noget helt fjerde?

Frist potentielle abonnenter med en freebie. En freebie bruger du som en form for byttehandel forstået på den måde, at de skal tilmelde sig nyhedsbrevet for at få deres freebie. En freebie kan være en rabatkode, e-bog eller andet eksklusivt indhold. Vores freebie kan du se her.

Hvis du har et mål om mere interaktion på dine Facebook-opslag, så kan du med fordel køre en konkurrence eller gå live om et givent emne, hvor du inviterer folk til at kunne stille dig spørgsmål.

OBS! Hvis målet er mere interaktion på din Facebook-side, så husk at du fremover skal bruge din Facebook-side aktivt. Der er ingen idé i at få en masse interaktion på din Facebook-side for derefter ikke at give dine (nye) følgere en masse spændende indhold.

 

3. E-mailkampagnen er ikke død!

Af alle markedsføringskanaler er e-mailen stadig den mest effektive og billigste salgskanal. Dit nyhedsbrev er det eneste, som ikke er styret af en algoritme. Du har desuden direkte adgang til dine (potentielle) kunder.

Den mest oplagte e-mailkampagne at køre i det nye år er den tidsbegrænsede udgave, hvor folk bliver drevet af et godt tilbud som har en udløbsdato. Folks motivation til at skabe forandring gør deres købemuskel stærk, og derfor kan du snildt skabe en e-mailkampagne på 2-4 e-mails i løbet af en måned. Glem ej at understrege dit tilbuds tidsbegrænsning i hver mail!

 

 

4. Få besøgende og eksisterende kunder til at vende retur

Vi elsker den mest dovne form for annoncering – retargeting😍 

Retargeting kan forklares helt simpelt: Det er annoncer, som bliver vist for folk, som har gjort A, men ikke B. Det kan fx være at de har besøgt din hjemmeside, men ikke har foretaget et køb. Disse besøgende skal du have tilbage via en retargeting-kampagne, hvor de eksponeres for din service eller produkt igen. Denne form for annoncering passer sig selv, når først man har sat det op. Retargeting-annoncer er dog også en type annonce, som kan drive folk til vanvid, hvis de er for aggressive. Hav derfor in mente, at annoncen skal skabe værdi for målgruppen. Lær at sætte retargeting-annoncer op her.

 

Virker min indsats overhovedet?

Alt dit slid med markedsføring er spildt, hvis du ikke får evalueret på, hvad der virker…og ikke mindst, hvad der ikke virker. Begynd at evaluere på din markedsføring, når der er gået en uges tid. Hvis du ikke har opnået de ønskede resultater, så test nye muligheder af. Er din målgruppe for bred eller skal du teste en helt ny målgruppe af?

Én af vores kæpheste er også split-tests! Du skal splitteste dine annoncer, fordi du ganske enkelt ikke kan forudsige, hvordan dine kunder vil reagere på en annonce. Heller ikke selvom du bruger de virkemidler, som statistisk set virker bedst. Selv små variationer i tekst og billede kan gøre en kæmpe forskel. Så leg med forskellige udgaver af dine annoncer, og se hvilken, der performer bedst.

 

“Det hele virker uoverskueligt”

Mange af vores kunder kæmper med en følelse af at markedsføring virker uoverskueligt og tidskrævende. Kerneforretningen fylder jo mest. Du kan naturligvis altid få professionel hjælp til annoncering, men hvis dit budget er begrænset, så er det helt klart værd at overveje at lære at gøre det selv.

Anne har skabt et populært onlinekursus, som du kan tage når som helst, og hvor som helst. Du lærer bl.a. om👇

              • Teknik + opsætning
              • Flere abonnenter til nyhedsbrevet
              • At booste opslag korrekt
              • Retargeting
              • Målgrupper
              • Test og evaluering

Du har adgang til kurset så længe det findes…inkl. de opdateringer, som er på vej (der er faktisk lige lagt et helt nyt modul ind – og der er meget mere på vej). Læs mere om kurset her.

Om forfatteren

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top