Find din (rigtige) placering på Google

Din placering på Google er måske ikke så god, som du troede. Det kan meget vel være, at du ser din hjemmeside på side 1, fordi du besøger den dagligt. Google husker nemlig, hvilke hjemmesider du besøger mest, og for at hjælpe dig, viser de dem øverst i dine søgeresultater.

Hvis du ikke vil findes på google, skal du bare være på side 2

Av! Så brutalt er det faktisk. Måske er du ikke kommet i gang med SEO (søgemaskineoptimering) endnu. Måske er du i fuld gang, men du ved faktisk ikke helt, om det virker?

Måske ligger din hjemmeside allerede på side 1 og du tænker netop nu: Hvorfor i alverden sidder jeg og læser det her?

Svaret er: Det gør du, fordi det slet ikke er sikkert, at din hjemmeside er på side 1.

 

Din placering på Google kan findes ved hjælp af ét gratis værktøj

Værktøjet er helt gratis og hedder Impersonal.me.

Find din placering på Google med Impersonal Me

Kort fortalt er det en side, som sørger for at lave en googlesøgning for dig, hvor der ikke bliver taget højde for din historik og dine personlige indstillinger.

Det er smart, for på den måde får du et mere retvisende billede af, hvordan din hjemmeside er placeret i forhold til dine konkurrenter. Når du har tastet dit søgeord ind, får du en helt normal resultatside frem fra google.

Tip: Det kan være en god idé at bruge en anden browser end google chrome, når du bruger impersonal.me.

Hvis din hjemmeside ikke dukker op på side 1, så prøv at bladre lidt og se, hvor langt tilbage, du skal for at finde den.

Du skal som minimum være på side 1, når du søger på dit firmanavn, men helst også på dine produkter og ydelser (eller nogen af dem). Hvis ikke, så skal du overveje, hvad du kan gøre for at komme længere op i søgeresultaterne.

Hvis din hjemmeside er få måneder gammel, kan det være en del af forklaringen, men hvis det er fordi, du nedprioriterer eller slet ikke er kommet i gang med at søgeordsoptimere, så bør du prioritere det højere.

 

Mange hilsner

Anne Billing, specialist i Facebookannoncering siden 2015

Anne Billing, selvstændig specialist i Online markedsføring siden 2015

 

Vil du læse mere om SEO?

>> En langsom hjemmeside kan være katastrofal for din business