Hvis du har en Facebookside, har du sandsynligvis allerede stiftet bekendtskab med den lille blå boost-knap under dine opslag.

Det er knappen, marketingfolk elsker at hade, og som alle virksomhedsejere bruger.

 

Men hvad er det egentlig, den gør?

Når du booster et opslag, betaler du ganske enkelt bare Facebook for at vise det til flere, end de ellers ville.

Når så mange fraråder at bruge den, så er det selvfølgelig fordi, de fleste bruger den uden at have en ordentlig strategi bag.

Det betyder, at det meget ofte viser sig at være spild af penge at booste et opslag. Især, fordi man ofte ikke ved, hvad man egentlig fik ud af det.

Men der er faktisk også situationer, hvor det kan give rigtig god mening at booste: For eksempel hvis du har lagt et opslag på din Facebookside, som tiltrækker en masse opmærksomhed og bliver delt flittigt.

 

Men inden, du trykker på knappen, så tæl lige til 3:

  1. VENT 24-72 timer. Lad den organiske (gratis) rækkevidde arbejde for dig og få den første omgang gratis.
  2. Boost KUN, hvis opslaget er med til at lede en masse trafik over på din hjemmeside, eller hvis det tiltrækker nye fans.
  3. Lav dit boost gennem annonceadministratoren. På den måde får du meget mere kontrol over, hvordan dine penge bliver brugt.

Værd at vide:

Du kan booste opslag

  • Direkte i opslaget (den blå knap).
  • Annonceadministratoren.
  • Facebooks annonceapp.

Målgrupper:

  • Boost opslaget for dine fans (det er ikke dem alle, der ser dine opslag).
  • Hvis du ikke har så mange fans, så medtag “venner af fans” eller lav dine egne målgrupper.

Budget:

  • Mindsteprisen er 5 kr pr. dag.
  • Du kan ændre beløbet undervejs.
  • Hvis du bruger Annonceadministrator, kan du vælge kun at betale for faktiske klik/likes.

Giv dit boost 24-72 timer til at komme i gang. Hvis det ikke virker efter hensigten, så sluk for det igen, så du ikke spilder dine penge.

 

Lær at lave dine egne Facebookannoncer

Hvis du vil være mere synlig og have endnu bedre reslutater med dine annoncer, så tag et kig på mit kursus i Facebookannoncering. Her lærer du at lave dine egne annoncer med trin-for-trinvideoer, spændende cases, får hjælp i en lukket FB-gruppe og meget mere.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll til toppen