Sæt et mål og lav bedre, billigere facebook-annoncer

Hvis du booster dine facebookopslag uden at have defineret et mål, så udnytter du slet ikke dit potentiale. Det vil i mange tilfælde være at spille lotto med dine annoncekroner.

Det gælder både, når du bruger boostknappen og hvis du laver en annonce. Start altid med at beslutte dig for, hvad du gerne vil opnå. Så får du de bedste resultater, og det er meget billigere for dig i sidste ende.

Facebooks annonceværktøj hjælper dig et godt stykke af vejen.

Når du går ind i Facebooks annonceværktøj og trykker på ”Opret annonce”, bliver du præsenteret for i alt 14 forskellige målsætninger.

De 3 overordnede målsætninger er:

  1. Kendskab
  2. Overvejelse
  3. Konvertering

Mål nummer 1: Flere fans og større rækkevidde

Hvis du har et mål om at få flere fans på din facebookside, så kan du bruge funktionen her til at promovere din side til dem, der ikke allerede kender din business.

Du kan også booste et opslag fra din side og f.eks. målrette det til dine eksisterende fans.

Jeg har lavet en guide til boost, som du kan læse ved at klikke her.

Hvis du har en fysisk butik eller klinik, kan du lave en kampagne, som er målrettet mod dem, der befinder sig i nærheden af dig.

Det kan være svært at måle, om den virker eller er spild af penge, men du kan f.eks. lave en unik rabatkode, som dine facebookkunder skal oplyse ved kassen.

Mål nummer 2: Få mere trafik til din blog eller webshop

Den her skal du bruge, hvis dit mål er at skaffe flere besøgende til din hjemmeside, webshop eller blog.

Du kan i princippet også booste et eksisterende opslag, som linker til din hjemmeside, men annonceopsætningen her er optimeret til specifikt at få folk til at klikke på dit link.

Mål nummer 3: Få flere konverteringer

Vidste du, at du kan vælge KUN at betale for de besøgende, der rent faktisk køber noget i din shop. Eller dem, som tilmelder sig dit nyhedsbrev?

Det kræver, at du installerer et lille stykke kode, som du downloader i Facebooks annonceadministrator. Det hedder en pixel.

Herefter kan Facebook nemlig måle, hvor mange, der konverterer (køber eller tilmelder sig) efter at have klikket på din annonce.

På den måde slipper du for at betale for trafik, som ikke giver dig nogen værdi. Så hvis din annonce ikke virker, skal du heller ikke betale noget.

Den eneste hage ved det er, at du kommer til at betale en del pr. konvertering, så sørg for, at prisen på konverteringen er lavere end prisen på produktet.

Sådan installerer du en Facebook Pixel.

Facebook har lavet en udførlig guide til, hvordan du eller din webudvikler installerer en Facebook Pixel, som du kan læse her.

Få hjælp til Facebook Annoncer

Har du brug for hjælp til at komme i gang, eller skal jeg lave dine annoncer for dig, mens du koncentrerer dig om din forretning?

Så kontakt mig på hello(a)annebilling.dk for en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe din forretning.