6 Comments

  1. Pia
    12. januar 2017 @ 9:53

    Tak for en super guide. Kan man ikke på en eller anden måde tilføje folk, som synes om nogle bestemte sider til sin målgruppe? Fx konkurrenters sider?

    Reply

    • Anne Billing
      13. januar 2017 @ 15:20

      Hej Pia,
      Selv tak, jeg er glad for, at du kan bruge guiden 🙂

      Du er langt fra den eneste, som spørger om lige præcis det her, og det er faktisk lidt et ja/nej svar, jeg giver dig.

      Ja – fordi du godt kan tilføje meget store virksomheder og brands i dine målgrupper (prøv at skrive dem ind i værktøjet og se, om de dukker op). Hvis de er store nok, så vil de nemlig dukke op som en “interesse”.

      Og nej – fordi du aldrig kan få adgang til andre siders fans. Og heldigvis for det 🙂
      Det ville være en rigtig dårlig idé, da dine konkurrenter jo så også ville have adgang til DIN fanbase og kunne markedsføre sig overfor dem. Det ville både være en dårlig forretning, og så er det heller ikke lovligt at udveksle kundedatabaser med mindre, man har sine kunders udtrykkelige samtykke til det.

      Mange hilsner,
      Anne

      Reply

  2. Tina Bæk-Nielsen
    22. februar 2017 @ 9:29

    Kære Anne

    Tak for mange gode indlæg.

    Ville du oprette to FB sider – en til den engelske målgruppe + en til den tyske målgruppe eller ville du kun benytte én og samme FB side? Hvis kun en, skal teksten til den tyske målgruppe så være tysk?

    På forhånd tak

    Reply

    • Anne Billing
      22. februar 2017 @ 14:53

      Kære Tina,

      Tak for din kommentar 🙂

      Faktisk behøver du ikke have to Facebooksider: Facebook har en funktion, som understøtter flere sprog, hvilket betyder, at du kan styre det hele ét sted fra den samme side.
      Dine tyske kunder får kun de tyske opslag at se (og ja – hvis det er muligt, så kommuniker altid på lokalsproget. Det giver så meget credability 🙂 ), og de engelsksprogede ser kun de engelske opslag.

      Du finder funktionen inde i Indstillinger -> Generelt -> Opslag på flere sprog

      Mange hilsner,
      Anne

      Reply

  3. Facebook boost pro-tips: Lær hvornår og hvad du skal bruge det til | AnneBilling.dk
    18. april 2017 @ 11:18

    […] Hvis du ikke har så mange fans, så medtag “venner af fans” eller lav dine egne målgrupper. […]

    Reply

  4. Helle
    29. maj 2017 @ 11:12

    Hej Anne
    Lige præcis sådan en guide jeg har ledt efter. Men jeg har problemer med at tilføje mere end en ting over i interesser. Jeg har nu valgt shopping og mode- generelt, da jeg så vil vælge tøj også skriver den “Vil du ændre din målretning efter interesser til Tøj, som er mere specifik end Shopping og mode? Det vil indsnævre din målgruppe. Så hvad gør jeg lige her?

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *