Binder døren til din online forretning?

Forestil dig, at du har en butik. Din butik har en fantastisk beliggenhed midt på Strøget, og hver dag går tusindvis af mennesker forbi på gaden. Mennesker, som har brug for lige præcis dit produkt.

De er klar til at købe. De har faktisk allerede taget pengene halvt op af lommen.

Men hov, der er noget galt. De tager fat i dørhåndtaget, men døren binder. Der skal hives og slides i døren, mens den laaaaangsomt åbner sig så meget på klem, at de endelig kan komme ind i varmen.

De fleste ender med at opgive. De går et andet sted hen, og hvad værre er: De fortæller deres venner, at man ikke kan komme ind af din dør, og at de skal gå et andet sted hen.

Præcis sådan er det med langsomme hjemmesider.

Hvert.
Sekund.
Tæller…

For hvert sekund ekstra, det tager at indlæse din side, mister du potentielle kunder. Derfor er det supervigtigt at prioritere hastigheden på din hjemmeside. Det kan faktisk måles på bundlinien:

  • 38% af dine kunder forventer, at din hjemmeside er maksimalt 2 sekunder om at åbne
  • Efter 3 sekunder har 40% af dem opgivet og klikker videre til din konkurrent
  • Bare ét sekunds forsinkelse i din sides svartid kan betyde en nedgang af konverteringer* på 7%

Den dårlige nyhed er altså, at du mister både salg og potentielle kunder, når din hjemmeside er lang tid om at loade.

Den gode nyhed er, at der er masser af ting, man kan gøre for at gøre siden hurtigere, alt efter, hvad årsagen er.

Når din hjemmeside er langsom, kan der være rigtig mange grunde til det.

Det kan være en langsom forbindelse på det webhotel, hvor din hjemmeside ligger.
Måske fylder dine billeder for meget (Det er faktisk en af de allerhyppigste årsager til, at din hjemmeside er langsom). <– LINK DER TIL ARTIKEL MED DEN OVERSKRIFT
Det kan også være i selve koden, der er ting, som kan forbedres.

Der er kun én måde at finde ud af det på, og det er ved at teste det.

Du kan selvfølgelig godt prøve at flytte din hjemmeside til et andet webhotel, ændre størrelsen på alle dine billeder og få din udvikler til at ændre i koden, men du kan også starte med at gøre noget, som er en hel del nemmere, og hvor du får svaret med det samme.

Jeg har lavet et værktøj til dig, hvor du kan få en liste over de største tidsrøvere på din hjemmeside, og den koster ikke andet end en tilmelding til mit nyhedsbrev.


*Konverteringer: Gennemførte salg, henvendelser og tilmeldinger til nyhedsbreve for eksempel