Sådan planlægger du nemt dit indhold, dit salg og dine opgaver effektivt med dette smarte værktøj

Hvordan går det med dine mål i 2017 indtil nu?

Har du nået alt det, du har sat dig for indtil videre?

Hvis ikke, så kan jeg berolige dig med, at du ikke er den eneste. Jeg er nemlig i præcis samme båd!

I skrivende stund er jeg bagud med både bogføring, markedsføring, opdatering af bloggen her, opdatering af sociale medier og en masse andet, jeg havde sat mig for.

Det første skal jeg nu nok nå, når momsangivelsen nærmer sig.
Det andet er potentielt set ret katastrofalt. Netop bloggen og de sociale medier udgør en betydelig del af min markedsføring.

Årsagen er egentlig et problem i luksusklassen: Jeg har haft susende travlt i første kvartal. Både med konsulentarbejde, undervisning og med at sælge og producere min første onlineworkshop. Så jeg kan bestemt ikke klage.

Men hvis min business er en skammel, så udgør bloggen i sig selv et af benene. Derfor har jeg ærgret mig gul og grøn over, at det ikke har været muligt at afse tid til gøre mere ved den på det seneste.

Så jeg satte mig ned i weekenden og besluttede, at jeg ville gøre noget ved det.

Jeg lavede først et overblik over de kommende 3 måneder:

  • Overordnede mål:
    • Omsætning
    • Mail-liste
    • Følgere på sociale medier
  • Hvilke igangværende projekter har jeg?
  • Hvilke nye tiltag vil jeg gerne lave?

Derefter delte jeg hver kategori ned i nogle delmål:

  • Hvad skal der til for at jeg kan nå mine mål?
  • Hvor meget tid skal jeg sætte af?

Til sidst satte jeg konkrete opgaver på uge for uge. Alt blev skrevet ned:

  • Salgsmål
  • Opgaver for kunder
  • Blogindlæg
  • Workshops
  • Foredrag
  • Forberedelse
  • Administrative opgaver
  • Markedsføring
  • osv.

Til sidst evaluerede jeg

(Det var faktisk den sværeste opgave af dem alle!).

Tro mig, det er ikke idéer, jeg mangler! Men jeg er kun mig, og jeg har kun 24 timer i døgnet. Jeg gennemgik listen igen – denne gang med en kalender ved siden af, fik skåret til og flyttet rundt på nogle opgaver.

Resultatet er, at jeg nu har:

  • Overordnede mål
  • Tal på mine mål
  • En plan for, hvordan jeg når målene
  • En plan, der er realistisk at følge
  • Løbende deadlines i stedet for én samlet

Vil du have min plan?

Jeg har lavet en skabelon i excel, og jeg synes den er så god, at jeg gerne vil dele den med dig.

Jeg har også udfyldt den med eksempler, så den forhåbentlig giver mening.

Det er selvfølgelig meningen, at du skal tilpasse planen til lige netop din business, så omdøb lystigt rækker og kolonner, skift farver og gør den til din egen.

Den koster en mailadresse: Hvis du vil have fingrene i mit planlægningsværktøj, skal du tilmelde dig min nyhedsmail. Hvis du allerede er tilmeldt, så finder mit system ud af det, så du ikke får noget to gange på den samme mailadresse.

Download din guide



 

Din tur

Hvad gør du for at sikre, at du når dine mål? Del gerne i en kommentar – måske kan vi inspirere hinanden.

God fornøjelse med at få succes!